Naročite se na brezplačni posvet

Na brezplačno posvetovanje o laserski operaciji oči se lahko naročite na 07 393 55 55 ali preko obrazca.

V kratkem vas bomo kontaktirali in se dogovorili za posvet.

Naročite se na posvet
Obremenjenost oči pri delu z računalnikom lahko bistveno zmanjšamo, če upoštevamo nekaj naslednjih nasvetov:


Obiščite okulista
To naj bo prvi korak k temu, da boste dobili prava očala za delo z računalnikom. V večini primerov so običajna očala za branje za delo z računalnikom neprimerna, saj z njimi vidite ostro le do razdalje 40 cm, ekran pa je od oči oddaljen 50 cm ali več. Okulist vam bo predpisal dioptrijo, ki bo ustrezala vašemu načinu dela z računalnikom.

Optimizirajte svetlobo v prostoru

Pri delu z računalnikom naj bo svetloba v prostoru za polovico šibkejša, kot je sicer v večini pisarn. Zmanjšati je potrebno tako vpad zunanje svetlobe kot tudi notranjo osvetlitev prostora, in če je možno, naj bo monitor postavljen pravokotno na okno.

Zmanjšajte odseve in bleščanje

Odboji svetlobe od gladkih površin na vašem ekranu (okna, gladki zidovi in pohištvo) prav tako povzročajo prenapenjanje oči. Predvsem zmanjšajte vpad zunanje svetlobe in nosite očala z antirefleksnim nanosom. Prav tako namestite namizno svetilko v položaj, da ne sveti v ekran ali v vaše oči.
Ustrezno nastavite osvetlitev na vašem monitorju
Svetlost vašega monitorja skušajte čim bolj približati svetlobi prostora. Če belo ozadje na vašem monitorju deluje kot vir svetlobe, je njegova osvetlitev premočna, če pa deluje sivo ali temnejše, je osvetlitev prešibka. Osvetlitev nastavite nekje vmes, pozorni pa bodite tudi na kontrast znakov, ki naj bo čim večji.

Mežikajte pogosteje

Mežikanje je pri delu z računalnikom zelo pomembno, saj ohranja zadostno vlago vaših oči. Ljudje namreč pri delu z računalnikom mežikamo kar 5-krat manj kot običajno. Zaradi tega postanejo naše oči suhe, kar se kaže kot pekoč občutek. Tudi klime, grelni aparati in ventilatorji dodatno izsušujejo prostor in naše oči.
Namig: vsake pol ure 10-krat zelo počasi zaprite in odprite oči; s tem jih boste ponovno navlažili.

Delajte premore

Če delo z računalnikom predstavlja večino vašega delovnega dne, delajte čim več krajših premorov – 10 minutni odmori vsako uro. Med odmorom se sprehodite ali vsaj vstanite in se zazrite v daljavo.

Prilagodite si delovno mesto

Prilagodite si višino delovne mize in stola na katerem sedite. Sedite vzravnano, s koleni upognjenimi pod kotom 90˚ ter s celimi stopali na tleh. Monitor naj stoji naravnost pred vami in nanj glejte z rahlo spuščenim pogledom – približno pod kotom 15˚. Roke naj bodo v komolcih upognjene pod kotom 100˚ in zapestja naj bodo iztegnjena. Vse kar potrebujete za delo z računalnikom, imejte čim bližje monitorja, tako da se čim manj obračate v stran.

Razgibajte se

Med delom z računalnikom čim pogosteje vstanite, naredite nekaj korakov in razgibajte vrat, roke, ramena, hrbet in noge. Na ta način boste ne le razbremenili oči, temveč celo telo in se tako vrnili na delo bolj sproščeni, sveži.

© Pušnik-Novljan, okulistika, optika, zobozdravstvo d.o.o. Vse pravice pridržane.